Game drive serengeti en verblijf kubu kubu

15 oktober 2017 - Serengeti National Park, Tanzania

Jambo!Vandaag weer vroeg op voor een lange reis richting de Serengeti.  Dit is 1 grote lange game drive van ongeveer 6 uur. Via hobbelige wegen met veel stof aangekomen op 2300 meter hoogte met een prachtig uitzicht op de ngorongoro krater die we over 2 dagen ingaan. Hier was het koud en waaide het hard. Zo hard dat meneer ei van Cas het niet heeft overleefd. Naprachtige foto's gemaakt te hebben doorgereden naar de Serengeti. Onderweg diverse Maasai dorpjes gezien en ook 1 bezocht. Hierr zijn we welkom geheten met een dans en hebben we kunnen zien hoe ze daar leven. Heel indrukwekkend. De huisjes maken ze zelf en ze leven van hun eigen vee, drinken melk met bloed en hebben een klein schooltje. Dit is gewoon een hutje. Hier hebben we wat souveniers gekocht om de Maasai te steunen. Menno is er ook nog naar de wc geweest ( een mooi gat in de grond). Hierna doorgereden naar de Serengeti en super veel dieren kunnen spotten. Zelfs een leeuw en leeuwin met welpen. Prachtig om dit zo te zien in een uitgestrekt gebied. Na 4 van de big 5 gezien te hebben aangekomen bij de kubu kubu lodge midden in de Serengeti. Hier welkom geheten door de Maasai en een prachtig uitzicht over de Serengeti. Als je terug wil naar de lodge in het donker mag je niet alleen lopen omdat de dieren naast je tent kunnen lopen. Er loopt dus altijd iemand van de Maasai mee. S nachts dieren rond de lodge horen lopen. Wat blijkt: dit was een leeuw en ook gnoes en hyena's. Volgende dag opnieuw de Serengeti in en nog meer dieren gespot. Rond 4 uur terug bij de lodge en hebben we nog kunnen zwemmen. Na het diner op tijd ons bed in. Morgen richting de Ngorongoro krater.